Toto bola moja prvá Manta ktorú som kúpil vo februári 1995 v LV a dal som za ňu 50 000 Kčs. Bol to pre mňa v ten deň úžasný pocit a bol som veľmi šťastný že som sa stal hrdým majiteľom auta Opel Manta B. Pamätám si to akoby to bolo dnes. Bol to ročník 1979 a motorová verzia 20S čiže s karburátorom a 4st. prevodovkou a interiér auta bol v kombinácii červeno-čiernej len sedadlá boli čierne ale RECARO.

tiger 2.jpg (64142 bytes)                                              tiger 3.jpg (57075 bytes)

Jednej krásnej letnej noci keď som sa vracal z práce domou po 22hej hodine sa mi stala jedna nepríjemná vec a to že mi praskol chladič, zovrela mi voda a ako tak som došiel domou. Po kompletnej kontrole motora som zistil že mám prasknutú hlavu valcov cez ventily. Samozrejme chladič išiel do kontajneru a na jeho miesto som kúpil nový. Motor som potreboval zohnať druhý čo sa mi aj nakoniec podarilo úplnou náhodou.

Kamarát v robote mi povedal že v Stupave na vrakovysku majú také isté auto tak som neváhal.(viď. foto č.3) Vďaka druhému kamarátovi bola táto Manta u mňa pred domom na parkovisku na sídlisku a mohla začať transplantácia motora čo bolo pre mňa v tej dobe úplne neznáma vec a ešte ako na potvoru to bol motor 20E (čiže 4 bodové vstrekovanie) a nie 20S takže som musel podorábať elektriku a veci s tým súvisiace ale po krátkej dobe sa to podarilo na čo som na seba veľmi hrdý.

scan.jpg (456167 bytes)

Bohužiaľ táto moja prvá Manta mala krátku životnosť nakoľko som ju  20 decembra 1995 cestou z práce a zasa po 22hej hodine rozbil na diaľnici, bola to totálka ale v zdravý ma ešte odviezla domou.

Toto bola moja tretia Manta (druhá bola na náhradne diely ) pre ktorú som si bol ešte v roku 1995 na silvestra v LV u terajšieho kamaráta a urobil som prestavbu na platne papiere z tej prvej. Bol to ročník 1980 z motorom 20E Berlineta 4st. prevodovka takže som prehádzal komplet interiér z tej prvej aby som mal červeno-čierny interiér a RECARO sedadlá. Slúžilo mi zhruba do roku 1996 a skončilo rozobraté v mojom príručnom sklade ND nakoľko ho nahradila Manta r. v. 1983 20E GSI z 5st. prevodovkou.

tiger 9.jpg (35887 bytes)

Toto je moja 4tá Manta r. v. 1983 20E GSI z 5st. prevodovkou v sériovej úprave Irmscher ktorú som kúpil v BA a ktorá sa dočkala kompletnej oprave karosérii nakoľko bola v hroznom stave a nový lak dostala žltej farby samozrejme všetky spojlery išli dole a ostala v plnej kráse bez zadného veľkého gumeného trojdielneho krídla a podbehovýh spojlerov. Bohužiaľ nemám žiadne fotky ako vyzerala po dokončení čo ma veľmi mrzí ale nestihol som to a mám len tieto fotky. Prvých 5 je ako vyzerala v pôvodnom stave.tiger 5.jpg (29269 bytes)    tiger 6.jpg (32194 bytes)    tiger 7.jpg (33579 bytes)tiger 8.jpg (34518 bytes)    tiger 1.jpg (12210 bytes)    Tiger 16.JPG (201796 bytes)

Táto fotka je zhotovená z dovolenky na horách kde sme boli na veľkú noc. Po zobudení ráno sme zistili že napadol sneh a tak sme sa rýchlo pobalili lebo sneh stále padal a keďže tam nie sú žiadne cesty a ide sa tam cez pole a lúku takže to by sme sa odtiaľ vôbec nedostali. Aj tak sme mali problémy lebo na tej tráve sa to šmýkalo tak sme to nakoniec vzdali a išli sme do lesnej škôlky za kamarátom vybaviť traktor aby nás odtiaľ vytiahol.

tiger 10.jpg (36863 bytes)

Na týchto ďalších fotkách je už vlastne po kompletnej GO karosérie a pripravená pre kamaráta lakoša aby ju dal do nového krásneho žltého laku. Po tejto procedúre som ju zaviezol ďalšiemu kamarátovi do LV aby jej transplantoval nové srdce a dal jej tam motor C20NE v perfektnom stave a samozrejme aj druhú prevodovku 4st z elektronickými medzistupňami. Ako som už písal fotky bohužiaľ nemám ako vyzerala po tom všetkom a v novom laku nakoľko ani som si ju neužil a jedného letného dňa keď sme išli celá rodinka synovi do lekárne pre lieky ktorý mal v ten deň čiže 7.8.2002 narodeniny (4 roky) tak na jednej petržalskej križovatke nám jeden chumaj nedal prednosť a napálil to do mňa dopredu z pravého boku priamo do nápravy následkom čoho išlo celé auto do šrotu lebo malo skríženú karosériu (viď. foto v rubrike Crash Manta). Chvalabohu nikomu sa nič vážne nestalo.

Tiger 11.jpg (83445 bytes)    tiger12.jpg (87957 bytes)    tiger 13.jpg (94399 bytes)

Asi týždeň po búračke som v inzertných novinách objavil inzerát v ktorom niekto predával Mantu dovezenú z Rakúska a preclenú za pár korún tak som neváhal a hneď som tam volal. Dohodli sme sa na stretnutí tak som poprosil brata či by nešiel so mnou po novú Mantu. Bola síce v zlom stave ale neváhal som a skončila  na mojom dvore a ja som mohol začať s jej renováciou aby som ju pretvoril k obrazu svojmu :-)

SWScan00003.JPG (150962 bytes)    SWScan00004.JPG (143754 bytes)    SWScan00005.JPG (85949 bytes)    SWScan00006.JPG (69846 bytes)

SWScan00002.JPG (61873 bytes)    SWScan00007.JPG (66774 bytes)    SWScan00009.JPG (56687 bytes)    SWScan00011.JPG (54491 bytes)

SWScan00008.JPG (58349 bytes)    SWScan00010.JPG (62835 bytes)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

kontakt : piovarci@opelmanta.sk